3ROJKA - ultd

neděle, května 28, 2006

Johny Cash vs Ray Charles

O víkendu jsem se díval na Walk the Line, což je vlastně biografie Johnyho Cashe. Film to byl hezký jako vetšina biografií, ale mohlo to být lepší, možná to bylo tím, že ten film byl spíš o jeho problémech s láskou a drogami než o jeho muzice. A právě to mě trochu mrzelo, že jsem se nedozvěděl víc o jeho tvorbě. V souvislosti s tímto filmem jsem si vzpomněl na film Ray o Rayi (Rayovi?) Charlesovi, který se mi líbil o něco víc, právě proto, že tam bylo víc o tom co ten Ray vlastně dělal, o tom jak se musel prokopávat i přes jeho handicap (byl slepý), a o tom co všechno se podařilo vybudovat (někdy i rozbít). A samozřemjně i o drogách, v tom měl ale cash daleko větší stěstí, protože málo komu se podaří, aby mu okolí pomohlo tak jako jemu. Z Walk the Line sem měl pocit, že Cash byl prostě "bílej povaleč", kterému všechno vycházelo, kdežto Ray byl "chudák negr", který si to musel vydřít. Nicmeně oba tito pánové asi byly skvělí muzikanti. (Má žena by se mnou nesouhlasila a proto pokud jste romanticky založení a máte radi Joaquina Phoenixe tak si ty hvězdičky prohoďte.)

  Walk the Line
  Ray

0 Comments:

Okomentovat

<< Home